Overnatning / Glamping

fredag den 8. september 2017

Sensommersysler.

Forskellige små projekter som hører denne årstid til, og som er hyggelige at lave.

Hjertekrans af lyng, pynter og hygger på en af de små skurvogne.


At flette årets løghøst på ranker og hænge dem under tag til tørring, er en fryd for øjet.


Plukke og rense små portioner af hyben til vinteren juicer. De gemmes i fryseren, og er rene vitaminbomber, når forkølelse og hoste truer til vinter.


At bage muffins til havens gæster på en regnvejrsdag er nu også hyggeligt. De gemmes i fryseren og tages op efterhånden som de skal bruges. Opskriften finder du HER


I morgen er det weekend. Lørdag har jeg betonkursus igen, om eftermiddagen er haven åben. 
Søndag skal jeg lige en hurtig tur til Havens dag med plantemarked i Flamingo naturpark, se mere om arrangementet HER, jeg har åben herhjemme i haven, så mon ikke der er flere der lige benytter lejligheden til at besøge begge steder, da der kun er 3 km imellem os. Jeg håber på at kunne købe nogle spændende sensommerstauder og græsser på markedet. Det bliver en god weekend med kursus, havegæster og plantekøb :-)

3 kommentarer:

  1. Du er en meget effektiv dame ser jeg, men ble veldig nysgjerrig på betonkurs, er det støping av noe til hagen?
    Ha en fin travel helg!
    hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er betonpynt til haven jeg underviser i på mine betonkurser. Begynderkurser, så kursisterne er i stand til at arbejde videre hjemme hos sig selv.

      Slet
  2. Skøn lynghjerte,lynge er bare så smuk nu hvor andet begynder at takke af.Hybe er bare så skøn, både som juice, men også til saft,suppe eller marmelade. Det lyder spændende med plantemarkedet i Flamingo naturpark. God fornøjelse med det hele. Hygge herfra.

    SvarSlet