Overnatning / Glamping

søndag den 14. maj 2017

Hortensiaer i blide farver.

Hortensiaer i de blideste pastelfarver pryder lige nu vores indgangsparti.

Hortensiaerne hedder Magical, et vældig godt navn, da jeg synes farverne nærmest er magiske, de skifter farve med tiden.


En skammel bygget af murertreller er fin til små stilleben / opstillinger. Jeg kan rigtig godt lide at få blomsterne lidt op i højden, synes de bliver smukkere, end hvis de står på jorden. 


Grunden til at de står under det overdækkede indgangsparti, er at blomsterne ikke må blive våde, for så holder de sig ikke så pæne. Det afprøvede jeg sidste sommer, da jeg havde stillet en under åben himmel, det tog hurtigt pynten af den. Men i år fik jeg læst på etiketten :-) Faktisk lover producenten at de vil blomstre i 150 dage, hvis man passer dem godt, så det vil jeg forsøge. De vil ende med efterårsfarver, hvilket passer perfekt til når jeg skal have lysaftner i september.


Blomsten i den gamle sandstenskrukke er egentlig en gammel stuplante, en streptokarpus, den er jeg blevet opmærksom på hos Blomstertøsen Rita, hun har en stor flot samling.




Jeg synes simpelten de er så smukke de små fine blomster der danner de store hoveder.

5 kommentarer:

  1. Tak for at du linker til min side Anette. Den du har hedder så en Streptocarpella, hvis det skal være helt rigtig. Fine Hortensia du viser. Ved du om de skal være frostfrit om vinteren for at kunne blomstre igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme.Så lærte jeg noget nyt, mon jeg nu kan huske det :-)
      Magical hortensiaerne skal overvintres frostfrit, så vil de blomstre igen næste år.

      Slet
  2. Magical hortensiaerne er så smukke, og hvor er det godt du fortæller de ikke har godt af regnvejr. Er så glad for tips og gode råd omkring haven. Tak for det

    Rigtig god dag
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke, dine hortensier. Jeg har også Magical hortensia og nyder synet af de flotte blomster. En skøn plante der også er nem at formere. Se hvordan på min blog: Ingeborgs haveblog. (siden har været besøgt 2.500 gange)
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  4. Hej Anette. det ser forrygende flot ud. Jeg har faktisk den samme streptocarpella og vidste ikke, den kan være ude. Jeg har også streptocarcus ude i orangeriet, men de har lidt svært ved at tåle solen.

    SvarSlet