Overnatning / Glamping

mandag den 29. maj 2017

Guldregn og prydløg.

Lige nu blomstrer vores guldregn og prydløg. Et smuk og betagende syn.


Prydløgene (allium) er så fine med de runde kugleformede blomster. De findes også i hvid, det har jeg i den hvide have. De er flittige til at så sig selv. Dem der kommer i gruset, flytter jeg ud i læhegnene.


Det er ca. 30 år siden jeg plantede vores guldregn, og den er i dag et mellemstort flot træ på gårdspladsen.

 Når prydløgene begynder at blomstre visner deres blade, til at skjule det, har jeg plantet hosta der delvis dækker det visne.

I baggrunden af prydløgene er det en rhododendron i næsten samme farve der blomstrer.


6 kommentarer:

  1. Smukt med smukt på. Tusinde tak for sidst, det var en uforglemmelig dag.
    Rigtig god dag til John og dig

    Knus Lone

    SvarSlet
  2. Så vakkert! Jeg har 8-10 allium for første gang i år. Gleder meg til de sprer seg.

    SvarSlet
  3. Hej Anette. Sikken et dejligt motiv - det er helt vildt flot. Lilla og gult er en flot kombination.

    SvarSlet
  4. Det er meget meget smukt, og det lille hus ser henrivende ud under guldregnen :)

    SvarSlet
  5. Det er da bare imponerende smukt😊😊

    SvarSlet