Overnatning / Glamping

onsdag den 24. maj 2017

Frk Violas vaskeri.

Nu er Frøken Violas vaskeri helt færdigt med skilt og vasketøj.


 Hvorfor blev det mon lige Frk Violas vaskeri. Jo det gjorde det, fordi min mormor hed Viola til mellemnavn, og det er fra hende jeg har min haveglæde. Min morster Vita hedder også Viola til mellemnavn. At Viola er navnet på en blomst, passer jo rigtig godt her i haven.

Skiltet har jeg selv savet ud og malet, du kan se hvordan jeg maler skilte HER


Frøken Viola har fået det noget så hyggeligt, om end lidt primitivt.


 Hun er et ordensmenneske, der er altid en sirlig orden i hendes sager.


Under det ene vindue står strygebrættet, så hun har et godt lys at arbejde i.


Frk Viola reparer også gerne det hun får ind til vask.



Hun har et lille køkken hvor hun laver mad, hun har altid friske blomster på bordet, som hun plukker i fru Pedersens have.

Komfurkrogen er lun og hyggelig.


Et lille kammer med en seng, ganske beskedent.

Marmelukkerne hænger på knager.


 Frk Viola er en romantisk sjæl, så bogen med Tove Ditlevsens kærlighedsdigte ligger øverst på natbordet.

Et bad kan hun også få sig.


Det var så frk Violas vaskeri, det ligger i det gamle værksted, der hvor Julemanden boede og havde sit værksted til jul, det kan du se HER
Vaskeriet kan ses når man besøger Fru Pedersens have, åbningstider kan ses HER

6 kommentarer:

  1. Hvor er det en skøn fortælling, og jeg er sikker på frk Viola elsker sit dejlige hjem. Det ser hyggeligt ud med mammelukkerne der er hængt op. Og hvor er hun heldig at få lov at plukke blomster i den berømte fru Pedersens have..... men hvor skal julemanden så bo 😮
    Vi ses snart søde Anette

    Knus Lone

    SvarSlet
  2. Hej Anette. Det er bare noget af det smukkeste.Jeg glæder mig til at se det ved selvsyn. Hygge til jer med ønsket om en dejlig dag. Leila

    SvarSlet
  3. Hej Anette.

    Utroligt hvad du formår, både rent arbejdsmæssigt, men så sandelig også kreativt. Vi må så håbe, at frk. Viola kan komme til rette med Julemanden, når han skal flytte ind til december!!!!
    og så vil jeg også lige takke for anvisning til skilteskrivning. Det kommer lige på rette tidspunkt, da jeg også har fået et potteskur, mindre og mere primitivt end dit, men anvendeligt.
    God Kr. Himmelfartsdag.

    Mvh. Bodil.

    SvarSlet
  4. Så fint frk Viola har indrettet sig, det er bare hyggeligt indretttet lige til hende 👍😊. Vh Carina

    SvarSlet