Overnatning / Glamping

tirsdag den 7. februar 2017

Iskogler.

Nu loves der frost flere dage frem, så det indbyder til at lave ispynt til haven. Jeg havde på forhånd lavet 2 iskogler, de kom udenfor i frostvejret i formiddags. Nu kan de fryde øjet indtil de smelter engang. Skulle du få lyst, kan kogleforme købes HER


Koglefaconen får jeg ved at bruge de latexforme, som jeg ellers støber betonkogler i. De fyldes med vand og sættes i fryseren. For at de kan stå, sætter jeg dem i en skål med sukker i bunden, så står de fint. Det tager 1 døgn før de er gennemfrosne i min fryser. De kan også fryses udendørs, hvis bare det er koldt nok.

Har du ikke lige kogleforme, kan gamle kage eller randforme også bruges til isfigurer til haven. Der kan du lægge friske blomster, tørrede frøstande eller små kviste i, det ser rigtig flot ud.

Det tager ikke mange minutter at lave, det er gratis og til stor glæde, så prøv, hvis du ikke allerede har gjort det :-)



5 kommentarer:

  1. Det er en super ide Anette. Flot ser det ud, især din is kage med pynt og skønt med noget smukt at se på. Knus herfra

    SvarSlet
  2. Det er meget smukt :-)
    Og jeg skal prøve at gøre kunsten efter ud til hovedtrappen.
    Aften hilsner.

    SvarSlet
  3. Ja! Det er nu vi skal lave ispynt.. Tak fordi du huskede mig på det ;0)
    God dag

    SvarSlet
  4. Så fint Anette. Det skal prøves... tak for idéer.
    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Hej Anette. Hvor er det fint. Rigtig god idé. Tak for det.

    SvarSlet