Overnatning / Glamping

fredag den 20. januar 2017

Salatkursus.

Jeg har meldt mine piger og mig til et salatkursus. Kurset foregår i Vemb kultur og forsamlingshus, Smag og Sans. Jeg er nemlig helt vild med indehaveres, Hanne Mettes mad og salater. I tirsdags var første gang, og der er endnu 3 aftner. Hanne Mette er super dygtig til at bruge alt muligt grønt i salater. Første aften, lavede vi 12 forskellige salater, og ja vi smagte dem alle. Hvert hold lavede 2 salater.
Dejligt at være elev og lære nyt. Sjovt at være i et storkøkken, hvor gryderne er kæmpestore og krydderierne er i spande.

Det var en super dejlig aften, med masser af inspiration og lækre smagsoplevelser. Dejligt at blive inspireret til at lave noget andet end det jeg lige plejer.


Appelsinsalaten herunder var jeg med til at lave. Appelsiner, fløde, sorte oliven, chilie, mynteblade, appelsinskal og blå kornblomster. Mums.


Den anden salat/ret jeg var med til, var porrer, der havde fået et opkog og derefter anrettet i et fad, krydret med frisk timian og citron, revet ost over og drysset med sesamfrø og så i ovnen. Mums.


Ene lækre salater, sikke en fryd.



Rigtig god weekend.

10 kommentarer:

  1. Kære Anette Sikke et vidunderligt kursus, skønne salater det er lige hvad man har brug for her i vintertiden . God weekend knus Tina

    SvarSlet
  2. Kære Anette.
    Sikke en fantastisk idé. Det er godt med lidt inspiration.
    Rigtig god weekend.
    Kærlig hilsen Eliane

    Ps. Tillykke med din gave fra Susans blog. Jeg ville lægge en hilsen dér men kunne ikke kommentere.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det lækkert ud og det må være dejligt at være sammen med dine piger på en helt anden måde.

    SvarSlet
  4. Uha det kunne jeg bestemt godt have brugt. Ser så lækkert og inspirerende ud.

    Smuk weekend til jer
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Sikke en god ide, nu sidder jeg også og bliver helt sulten:-)
    Ha en god weekend

    SvarSlet
  6. Hej Annette, sikke et dejligt kursus i salat-making. Det er så godt at få ideer til salat som hovedret og tilbehør. Vi har brug for gode ideer i køkkenet. Nyder og så grønt i dag står den på grønkålssalat

    SvarSlet
  7. Hej Anette

    Hvor er det en god idémand sådan et kursus.
    Hvor bestiller du de fine frø poser?
    Mvh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er vildt godt med sådan et kursus.
      Frøposerne er fra Albinus frø. www.albinusfro.dk

      Slet
  8. Uhmmm det ser lækkert ud. Det lyder hyggeligt at være på kursus sammen med dine piger og det har helt sikkert også været en sjov aften:) Salat er godt nok noget andet nu om dage end vi troede igennem mange mange år - heldigvis :-)

    SvarSlet
  9. Blev nyfiken på alla salladerna ser så goda ut. Kan du skriva lite vad de innehåller bild för bild?
    Med vänlig hälsning
    Gun

    SvarSlet