Overnatning / Glamping

mandag den 19. december 2016

Stjernestunder.

Stjernestunder må være dem man skatter højest i sit hjerte. Dem er der mange af i mit liv. 


Min mand, vores børn og børnebørn, samt resten af familien. Det er lykke, med den tid vi tilbringer sammen. 

Især er stunder med de 2 prinsesser guld værd. At have dem på besøg til overnatning, vi alle har glædet os og vi på forhånd har aftalt hvad vi skal have at spise til aftensmad. At få lov at børste deres små fine hvide mælketænder og jagte de små kariusser og baktusser med tandbørsten, som kun bedstemor kan se, men levende fortæller om, ham med det gule strithår, der er så fræk at han rækker tunge af bedstemor, uha ham fik vi børstet ud og så gemte han sig i skabet. (Bedstemoren er uddannet klinikassistent, og har i mange år arbejdet i børnetandplejen, så hun ved alt om Karius og Baktus)

At vågne op til 2 krudtugler, der selv om de lige havde spist morgenmad, gerne ville vide hvornår vi skulle have rundstykker. (Det får de nemlig derhjemme i weekenderne) Så var det godt bedstemor havde nogle rundstykker i fryseren til formiddagskaffen.

At gå ud og fodre dyrene sammen med dem, og Merle opdager at en silkehøne har fået 2 små kyllinger, og høre hendes begejstring. At de begge 2 skal have et bæger i hånden og fodre både høns og duer.

At se de opdager at deres nisse hjemmefra, har været med gaver og lagt dem i kattenes seng.

At se dem lege sammen og lege med dem.


Mon man kan vænne sig til sådan en prinsessering på fingeren.



 Stjernestunder er også at det lige om lidt er jul, har i dag spist frokost sammen med mine 2 voksne piger på Nørregade 6 i Holstebro, hvor vi mødtes midt i julegaveindkøb og arbejde (yngste datter har ikke juleferie endnu, men var heldig at være i Holstebro via sit arbejde i dag)


Er sikker på det bliver en dejlig jul, med mange stjernestunder.

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt, fyldt af gode oplevelser og øjeblikke. Stjernestunder er dyrebare for både store og små og din fortælling rummer så meget kærlighed. Ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
  2. Du er heldig, at du tit har stjernestunder med dine søde børnebørn, jeg havde heldigvis nogle i sidste uge, da jeg var over og passe mit yngste barnebarn.
    Tak for undervisningen i tandbørstning, den var rigtig god, den vil jeg huske.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Og du er god til at samle på - og sætte pris på - stjernestunderne, fornemmer jeg. Det er vigtigt, tror jeg, at vi husker at være taknemmelige for de fine stunder, og jeg sad og blev helt glad både på dine vegne og over de ting jeg selv er taknemmelig for :-)

    SvarSlet
  4. Ville lige ønske en rigtig glædelig jul ♥
    De kærligste julehilsener
    Birgitte

    SvarSlet