Overnatning / Glamping

lørdag den 19. marts 2016

Påskegult og forårsfint.

På bordet i udestuen er der igen blevet gjort lidt rent og flyttet og udskiftet lidt i planterne. Æg hører påsken til, så de indgår i stillebenet.


Den lille engel nyder helt sikkert synet af forårsblomsterne.


Disse fine betonæg, er en gave fra en af mine beton-og-havevenner.


Andeæg er også fine i en lille rede af hø.


Vibeæg er en af mine yndlings forårsløg, jeg har den i enorme tæpper i haven, men det varer lige lidt endnu, inden de udfolder sig, har du lyst, kan du se hvordan det ser ud HER


De gule fortsythia grene har stået og blomstret smukt i udestuen de sidste 6 uger, den kølige udestue er optimalfor holdbarheden af blomster og grene. Har du lyst kan du se et tidligere indlæg, hvor nøjagtig de samme grene indgik, HER


9 kommentarer:

  1. Så fint du pyntat på ditt bord. Riktigt vårfint. Äggen är så fina som du fått. Jag har köpt hem betong så nu ska det gjutas när jag kan vara på kolonin igen
    Ha en fin söndag och njut ditt fina bord
    Kram Meta

    SvarSlet
  2. Hej. Det var et rigtig dejligt forårsindlæg og man bliver i høj grad inspireret. Hvor er betonæggene flotte. Det er vel nok en god idé at pynte med æg. Duen med kronen på er bare rigtig fin.

    SvarSlet
  3. Hvordan dælen kan du have tæpper af vibeæg?:-) jeg har sat knolde mange gange, tørt og solrigt, skygge og fugtigt, midt i mellem..... De vil åbenbart bare ikke være her? Hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at hemmeligheden ved tæpper af løgblomster består i, at jorden aldrig bearbejdes med redskaber. Jeg håndluger, ned på knæ, så jeg kan se de små frøbørn, der til forveksling ligner nyspirede græsfrø, dog med den lille forskel at vibeæggenesfrøplanterne har et lille sort frø siddende på toppen at den lille kimplante. Her vokser de specielt godt under træer i skovbundsbede.

      Slet
  4. Det ser rigtig forårs/påske fint ud hos dig. Du er altså god til at få tingene sat fint sammen :-)

    SvarSlet
  5. Sikke nogle forårsfine billeder (:

    - Kit

    SvarSlet
  6. Kære Anette. Tak for dit gode tip med grenene i udestuen, det må jeg prøve i lysthuset, som endnu mangle en omgang forårs rengøring... Dejlig opstilling du har lavet, hvor er den sød og sjov din due med krone :-) Rigtig god påske til dig og dine. Kærligst Merete

    SvarSlet
  7. Sikke en hyggelig blog og skønt skønt drivhus - glæder mig til at følge med
    God Påske

    SvarSlet
  8. Nydelige og inspirerende bilder. Så mye fint i hagen din. Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    SvarSlet