Overnatning / Glamping

tirsdag den 18. november 2014

Nostalgi og hygge.

 At jeg er af den romantiske type, fornægter sig ikke. Men må sige at jeg får god hjælp af både dyr og mennesker, når nostalgien får smilet frem. I dag var der en af havegæsterne der rigtig sødt sagde til mig, at det var en rigtig god ide at jeg havde sat min mor med strikketøjet i køkkenet, for det så hyggeligt ud, når man kunne se hun sad og strikkede gennem ruden. Det var nu helt tilfældigt :-) 

Sidste sommer da vores barnebarn Merle stod og sov i barnevognen i skyggen af et træ i haven, var der også gæster der troede at det var en del af havens udsmykning med barnevognen, så de blev overraskede, da de så den lille sovende pige :-) 



Min søde mor med sit strikketøj. Hun var nu kommet forbi, for at se om jeg kunne bruge hjælp til kaffen, og det kunne jeg da :-) for så fik jeg lige ordnet nogle andre ting. Jeg er ved at pynte hele huset op, for i denne uge starter arrangementerne med Bolig og haveinspiration.


Katten ser ud som om den er bestilt til at tage en lur i kanen. Det var den nu ikke, for den havde fået skubbet en lanterne væk for at kunne være der :-)



Den unge hanekylling øver sig i at gale, de fritgående høns bidrager i den grad til idyllen på den gamle møddingsplads.


Gæssene hygger sig med havreneget, når de har taget pynten af det, får de et nyt :-)


13 kommentarer:

  1. hihi, fornøyelig innlegg :)
    Jeg pleier å si at av og til ordner hagen selv opp, og du skal ta all kreditt for du har lagt til rette for at hagen skal få ha sitt eget liv ;)

    SvarSlet
  2. Tak for et rigtig dejligt og inspirerende besøg i din have i dag. Også tak for kaffe og herlig kage i den dejligt opvarmede hal. Dejligt at se, at der kan laves så flotte opstillinger med naturens materialer.
    Vi var enige om at vende tilbage til sommer.
    Hilsen Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak. Naturen er det bedste skattekammer :-) I er velkomne til sommer. Hils de andre.
      K.H. Anette

      Slet
  3. Dine indlæg emmer altid af hygge, men dette er endnu hyggeligere end de øvrige :-) Du må hilse din mor og sige at hun bestemt bidrager til hyggen :-)

    SvarSlet
  4. Hyggeligt og skønt.
    Vi glæder os til vi ses i weekenden
    Knus Susan

    SvarSlet
  5. Fantastisk med din strikkende mor. Må sige at du går linen ud, når du skaber hygge i haven. Fnis
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  6. sooo süße bilder!!! grüßen sie ihre mutter ganz lieb von angie aus deutschland!!! und streicheln sie die katze von mir!!!

    SvarSlet
  7. Der er det, der er så dejligt ved din have og ved dig, Anette. Det er ægte hygge, ikke noget kunstigt.
    Kh, Karen

    SvarSlet
  8. Godt at se så mange tilfældigheder bliver til nostalgi og hygge. Selvom det du nævner i dag ikke er med vilje, så ser det jo godt ud :)

    SvarSlet
  9. Hæ hæ hvor er det herligt, at folk og dyr hygger sig som de har lyst til:-) det er som Karen siger ægte hygge, og det er dejligt, og helt nede på jorden!
    Skønne billeder!

    SvarSlet
  10. Kære Anette.

    Ægthed kommer man langt med. Og det er præcis det, der er hos jer. Og hygge i overflod. Det er nu lidt sjovt, at nogle af jeres gæster tror, at både din strikkende mor og dit barnebarn er en del af iscenesættelsen.

    Jeg vil give din gæst ret. Det ser fantastisk dejligt ud med din flittige, håndarbejdende mor siddende inde bag ruden. Som hun sidder der og ligner en kærlig hjælpenisse uden nissehue, så er hun indbegrebet af nostalgi, barndomstryghed og vaskeægte vestjysk hygge. Husk at give hende rigtig mange knus. Giv hende også lige et fra mig.

    Knus til jer begge. Vi ses på søndag

    SvarSlet
  11. hi hi - ja der er ingen vej udenom, du må ansætte din mor til at sidde der med strikketøjet, og når vi når til december vil hun måske iføre sig nissehue mod ekstrabetaling - Der er så skønt og hyggeligt ved dig :-)

    SvarSlet
  12. Hej Anette.Der ser bare så hyggeligt ud i din dejlige have..............og din strikkende mor gør da sig også godt der i vinduet.Godt at du har hende til at gå til hånde når det kniber med tiden.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet